Saturday, July 24, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010 ENTRI-KEENAM

Pantang Larang Keempat
Dilarang makan kepala ikan untuk kanak- kanak

Pada entri saya yang lepas,saya menceritakan tentang meletak bayi di atas lutut.Tidak begitu selamat sebenarnya.Pada entri saya yang kali ini,saya akan menceritakan tentang kanak-kanak.Mereka ada banyak pantang larang dan salah satu daripadanya ialah pada entri saya yang ketiga.....untuk entri yang ini,mereka tidak boleh makan kepala ikan. Saya termasuk di dalam kategori kanak-kanak ke?hehe....buat malu aje.Saya,yang sudah cukup besar pun,dimarah oleh ibu saya kalau saya makan.Ibu saya juga kata saya akan jadi bodoh kalau saya makan kepala ikan.Bodoh?takut juga saya.Sekarang saya tidak berani makan kepala ikan...

Tetapi rasional sebalik pantang larang ini mereka boleh tercekik apabila mereka makan kepala ikan.Apa yang saya tahu bahawa kepala ikan ada banyak tulang dan selalunya kanak-kanak termasuk saya juga tidak berhati-hati.Betulkan?

No comments: