Sunday, July 25, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010 ENTRI-SEPULUH


              Make your own widget at Blixy.com!


Apabila saya membuat blog ini,saya menghadapi beberapa masalah tetapi boleh diselesaikan.Setelah saya tahu bahawa saya akan mengambil bahagian dalam pertandingan ini,saya cuba dapat sebanyak informasi yang saya boleh cari.Pertama,saya mula bertanya kepada nenek saya tetapi nenek saya selalu sibuk dan tidak selalu berada di rumah.Akhirnya,saya dapat juga informasi yang saya mahu.Kedua,di dalam internet,mereka tidak memberitahu falsafah atau rasional sebalik pantang-larang kanak-kanak dan bayi.Saya cuba mencari buku di perpustakaan berdekatan dengan sekolah saya tetapi mereka tidak ada.Apabila saya mengetahui bahawa buku itu ada di perpustakaan berdekatan dengan rumah saya,saya cuba mendapatkannya.Nasib saya malang kerana buku itu sudah dipinjam.

Saya hanya mendapat buku itu pada beberapa hari sebelum 26 July.Saya cuba untuk menyelesaikan entri-entri saya.Pada masa yang sama,saya tidak mempunyai banyak masa tetapi saya cuba.Tetapi saya juga mendapat faedah membuat ini.Saya lebih pintar dalam pantang-larang orang melayu dan mengetahui bahawa hidup kita akan lain kalau pantang-larang tidak ada.Saya mendapat lebih pengetahuan tentang budaya melayu. :) TERIMA KASIH kerana membaca blog saya ini.Maaf kalau blog saya tidak begitu cantik...

No comments: