Sunday, July 25, 2010

PERTANDINGAN BLOG 2010 ENTRI-KELAPAN


PANTANG LARANG KEENAM
Dilarang meninggalkan bayi seorang diri di dalam buaian
Inilah pantang larang saya yang terahkir.Pantang larang ini boleh digunakan oleh sesiapa sahaja yang sedang menjaga bayi termasuk saya.Memang tidak patut kalau kita tinggalkan bayi seorang diri di dalam buaian.Kecelakaan boleh berlaku kepada bayi itu kerana tidak ada orang yang menjaganya.Walau bagaimana pun terdesak,kita tidak boleh meninggal bayi seorang diri.Menurut orang tua,kalau kita meninggalkan bayi itu seorang,ditakuti ia diganggui makhluk-makhluk halus...mungkin mereka benar tetapi......

Falsafah sebalik semua ini ialah,seperti mana yang saya cakap,tidak mahu ada kecelakaan terjadi kepada bayi itu.Cuba kita semua berfikir........kalau muka bayi itu tertutup bantal,mesti bayi itu tidak boleh bernafas.Pantang larang ini dijadikan supaya semua bayi harus diawasi setiap masa.Saya tidak akan tinggalkan adik saya seorang diri.Seramnya.......TERIMA KASIH SEMUANYA KERANA TELAH MEMBACA PANTANG LARANG SAYA :)

No comments: